Andra semesterveckan

Semestern har förflutit i halvstressig mak (vi vill ju förbereda så mycket som möjligt innan tvillingarnas ankomst) och i helgen så var jag på miniroadtrip med tre vänner. Vi åkte förbi Qvartinge Antik, åt godsaker på Taxinge Slott, for vidare mot Norrköping där vi checkade in på Strand Hotell och sedan gav oss ut för att utforska staden. På kvällen gick det att sitta ute men vi ville ändå hem till hotellet i hyfsad tid för att hinna få oss en god natts sömn mellan frasiga hotellakan och bland fluffiga hotellkuddar. Dagen efter avnjöt vi en lång frukost och drog sedan vidare på nya äventyr i staden. Bl.a. besökte vi Arbetets museum. Därefter packade vi återigen ihop oss i bilen för hemfärd men med en liten avstickare i Trosa där vi mumsade på glass medan vi strosade längs kanalen, den kanske mest pittoreska delen av staden. Igår åkte lilla familjen till Hagaparken tillsammans med min pappa där vi åt lunch i solskenet och sedan gav oss in i varmare breddgrader i Fjärilsmuseet. Rut tycktes mest uppskatta hajarna. I övrigt så har jag mest packat och fejat inför avfärd mot Öland där vi ska fira midsommar med min familj.IMG_8119IMG_8121IMG_8123IMG_8139IMG_8145IMG_8152IMG_8155IMG_8166IMG_8176IMG_8193IMG_8196IMG_8201IMG_8205IMG_8216IMG_8229IMG_8247