Julklappar till barnen

Jag känner mig väldigt ambivalent i det här med julklappar, speciellt till små barn, men i år så tror jag att Rut kan uppskatta presenterna mer än pappret och snöret. Rut fyller dessutom år bara några veckor efter julafton så det blir mycket presenter på kort tid. Nu när vi har tre barn så har jag släppt en del på mina principer och tänker att det inte gör så mycket att vi har många leksaker. Även om Rut får dem nu så tänker jag att det är till alla barnen och att de får dela på dem sedan.

 

Modellera med formar, kritor och kylskåpsmagneter i form av bokstäver.

En Mr Potatohead med lite olika tillbehör.

Duplo skogsparken med en massa djur som hon inte har. Duplo är en stor favorit och har vart det sedan hon var ca 10 månader.

En sänghimmel. För några dagar sedan tog vi bort ena sidan på Ruts spjälsäng så nu är det dags att göra fint och mysigt i och runt hennes säng så hon trivs med att somna där. Sedan tvillingarna kom vill hon oftast bli sövd i vår säng och sedan lyfter vi över henne när vi ska lägga oss.

Rut ska också få en adventskalender med småsaker från playmobil.

Tage ska få två fina vintageoutfits som förhoppningsvis passar till sommaren. Det har blivit mycket lånade, andrahands och ärvda kläder till tvillingarna så nu tyckte jag att det var dags för Tage att få något helt eget som inte är matchat med syrran.

I övrigt så har vi försökt skapa lite mysig julstämning här hemma. Bakat pepparkakor, gjort smällkarameller och annat juligt pyssel. I fredags så var jag på konsert vilket var väldigt kul och igår hade vi en vän på middag och spelkväll. Nästa vecka kommer jag troligtvis börja jobba lite smått. Det blir ca 6 timmar/vecka i december och sedan ungefär halvtid från mitten av januari. Jag ska även gå en utbildning i Oslo under våren och blir borta över natten vid fem tillfällen. Det känns lite tidigt att börja jobba men samtidigt så tror jag att jag kommer tycka att det är roligt och kanske gör det mig till en bättre mamma när jag väl är hemma. David kommer fortsätta vara föräldraledig på heltid, troligtvis ända fram till augusti nästa år. Det är väldigt märkligt att en inte får dubbelt så många föräldralediga dagar när en har tvillingar.

Leave a Reply

