Pappersdocka i ny tappning

Rut fyller år ganska snart och jag har försökt klura ut et par roliga presenter som jag kan skapa själv. Några av hennes bästa lekar just nu är att testa på olika roller. Häromdagen sa hon “jag heter Lisa” och att säga “roooaaar!!!! jag är ett monster mamma” är ett ständigt återkommande tema. Varför inte gå tillbaks till lite ord schoool pappersdockor där en kan byta kläder och tillbehör tänkte jag först men sedan så kom jag på att hon dessutom älskar att leka med våra kylskåpsmagneter. En bra kombo blev då att rita en pappersdocka med ett gäng tillbehör för att sedan laminera och fästa självhäftande magneter på. Då går det även att att leka med den på kylen, på vår nya säkerhetsdörr eller bara i ett plåtlock när vi åker bil t.ex. Sagt och gjort. Jag kastade mig över uppgiften och nu har jag skapat ca 20 olika outfits. Jag har några fler idéer på gång som vi får se om jag hinner klart med (clown, läkare, några olika sporter o.s.v). Kom gärna med förslag på fler roliga kombinationer. Nu ikväll så testade jag några olika kombinationer och det blev tydligt att små delar som skor och hårband var ganska svåra att fästa på den glatta ytan. Magneten (som jag klippt ut till varje enskild del) blir inte tillräckligt stark när den är så liten. Min nya plan är att göra alla smådelar så de sitter ihop för bättre fäste.

Leave a Reply

