Magnetdockan och annat pyssel

De senaste dagarna har förflutit på i sakta mak och det enda vi har lyckats åstadkomma utanför lägenhetens dörrar är ett lite pulkaåkning med Rut (vilket hon fullkomligt älskar “mera, fortare” skriker hon när hon viner ner för den lilla backen), ett par vändor till affären och ett besök på BVC.  Där fick Tage fick sitt 3-månadersvaccin (de är 3,5 månader nu) och vi fick veta att båda bebbarna nu väger över 5 kg vilket känns skönt. Vi fick tipset av en annan tvillingförälder att försöka dela upp vaccinationerna för att slippa ha två kinkiga och påverkade bebisar samtidigt vilket visade sig vara bra då båda var lite hängiga efter sina respektive doser. Mest besvärligt är att de blir så känsliga där de blivit stuckna vilket gör det svårt att bära dem på ett bra sätt tycker jag. Det är en konst att bära och hålla två ostadiga bebisar samtidigt. Jag föreställer mig att det blir enklare när en kan lita på deras egen förmåga att hålla upp kroppen lite mer.

Jag har ägnat mig en hel del åt att pyssla i vanlig ordning och detta är lite av vad jag har åstadkommit hittills. Framförallt har jag broderat men det är mest för övning. Nu vet jag hur jag ska göra nästa gång. Trots att jag målade upp bokstäverna med blyerts på förhand så blev proportionerna konstiga och texten hamnade snett i förhållande till annat. Nu tror jag att jag ska göra kransen först och sedan rita upp bokstäverna för att få en bild av hur allt hamnar i förhållande till varandra. I övrigt så har jag gjort några fler utstyrslar till Ruts magnetdocka. Jag hoppas att hon tycker att det är skoj. Mina personliga favoriter är roboten och clowndräkten.

img_0494

Leave a Reply

