Alla <3 dag

Nu har vi vart hemma från sjukhuset i en vecka och deras återhämtning har gått relativt snabbt ändå. I början kände jag mig ganska orolig eftersom jag hade funnit trygghet i att ha personal tillgänglig dygnet runt och maskiner att kika på för att försäkra mig om att allt stod rätt till med bebbarna. Det som jag framförallt tycker har vart svårt för just mig sedan vi kom hem är att vi har vart tvungna att utföra en del saker på barnen som de inte vill, som kanske gör ont eller är obehagligt. T.ex. spruta in koksaltslösning i näsan, snorsuga dem och ge dem penicillin oralt. På sjukhuset var det personal som gjorde detta (med mycket bättre förutsättningar) och vi fick ha rollen som tröstare i första hand. 

Idag jobbade jag min första dag sedan de blev sjuka och det gick bra att koppla bort familjen för en stund vilket nog är ett gott tecken. På kvällen gjorde vi hjärtformad fruktsallad till ungdomarna på jobbet och det blev en ganska mysig alla hjärtans dag trots allt. Av min mamma och mormor hade vi fått en fin bukett i förskott och jag passade på att fota barnen igår då jag inte skulle få till det idag (jag jobbade ett långpass från 8-21.30). 

Leave a Reply

